Tuesday, January 06, 2009

За четене

Това е втори том на "Танатонавтите". Микаел и другите герои умират и се озовават в света на ангелите. Постепенно започва да става ясно къде се намира този свят, как е организиран, с какво се занимават ангелите-хранители, как ръководят своите подопечни “клиенти” на Земята и какво е следващото ниво, до което ще стигне човекът.
Вербер както винаги пише адски занимателно, със страхотно въображение, но все пак много "приземено". "Империята на ангелите" е подготовка за третия том на трилогията – “Ние, боговете”, от своя страна поставящ началото на нова трилогия.
Нямам търпение... сърбят ме ръцете, очите и мозъка :)



С Ерик Еманюел Шмит се срещам за първи път. Беше много приятно, замислящо, интригуващо и мъдро четиво. Първата част на книгата съдържа размислите на Христос във вечерта на неговото залавяне в Гетсиманската градина. Христос прави ретроспекция на живота си с всичките свои слабости, страхове, колебания, недостатъци и т.н. Изумих се като прочетох следните думи на Христос, които познавам, като казани от нашия си Васил Левски "... ако губя аз, не губя нищо. Но ако спечеля, печеля всичко. И чрез мен печелят всички." Втората част съдържа писма на Пилат Понтийски до брат му Тит. От писмата става ясно как Пилат се опитва да разгадае "случая Христос" - проповедите и най-вече мистериозното възкръсване, което според римлянина е "нагласено, за да бъде месията още по-достоверен и въздействащ. Много яко написано, с адски различна гледна точка на принципно канонична история.

5 comments:

Anonymous said...

Лелее, кажи ми само кога ти остава време да четеш?! От задължителната работна и университетска литература и други безмислени деания не мога дори да сънувам да си взема книжката и хоп до прозореца. Супер е че споделяш с нас.

sas said...

:) ами чета вечер когато малката заспи (често заради това не се наспивам), чета и през деня, когато има чалъм :))) абе като е за книги винаги намирам време. А ти коя Силвия си? :)

Anonymous said...

А, да съжалявам :)
http://pute6estvenici.blogspot.com/
Всъщност съм фен на блога. Дейстав ми като културен гайд. Назнам защо това ми е първия коментар, а почти винаг искам да кажа нещо?!
Явно си и магъдсница, щом успяваш да съчатаеш толкова много неща.
Ема сигурно е чудесна, дано имам възможността да я видя през пролетта :)

sas said...

:) Сис! Почти бях сигурна, че си ти :) Вече бях в блога ти и писмото до дядо Коледа много ми хареса - пожелавам ти желанията ти да се изпълнят! Ема е страхотна бухтичка и дано да се видим, като се запролети - планирали сме идване до София, пък да видим. Поздрави на Павката :)

Anonymous said...

Поздрави и Честита Нова Година :)) Наистина много любима книга, силно ти препоръчвам, четирите му малки книжки за религиите: Оскар и неговата дама (най-вече), Ибрахим и цветята на корана, Синът на Ной и Миларепа. Четат се на един дъх!
Ваня